پارک میرمهنا
نوشته شده توسط : badsa

پارک میرمهنا

بزرگترین پارک تفریحی جزیره کیش پارک تفریحی میرمهنا است ، پارک میرمهنا در شمال جزیره کیش واقع شده است.از مهمترین جاذبه های دیدنی این پارک میتوان به اسکله تفریحی میرمهنا اشاره کرد.این پارک دارای دو فاز است، فاز اول از مسجد خاتم کیش تا اسکله ماهیگیری و فاز دوم آن از اسکله ماهیگیری تا میدان جاسک میباشد. شما میتوانید با انتخاب تورکیش و سپس سفر به این جزیره از نقاط مختلف این پارک دیدن کنید.


میرمهنا کیست؟

میر مَهنا بندر ریگی (دُغابی) دزد دریایی خلیج‌فارس در دوره زندیه بوده است که با هلندی‌ها در خلیج فارس جنگید. مهمترین کار وی شکست هلندی‌ها با کمک انگلیسی‌ها و بیرون راندن آنان از جزیره خارک بوده است. میرمهنا با وجود هلندی‌ها، انگلیسی‌ها، اعراب و بیگانگانی که می خواستند ایران را تصرف و بخش بخش کنند مخالف بود و قصد یک پارچه کردن جنوب و تمامی ایران را داشت. امروزه جزیره‌ای غیرمسکونی در خلیج فارس جزیره میر مهنا و بندری در جزیره کیش به نام او نامیده شده‌است.

فاز اول پارک میرمهنا کیش

فاز اول این پارک مساحتی در حدود ۴ هکتار است. این بخش از پارک میرمهنا دارای مسیرهای پیاده روی، پارکینگ، باربیکیو(منقل) و آلاچیق برای راحتی مسافران و گردشگران تور کیش است. فاز اول پارک میرمهنا کیش در جنب مسجد خاتم الانبیا، بازار عرب ها، نمازخانه ساحلی، کتابخانه عمومی، بازار ماهی فروش ها و تماشای ماهی های تازه جنوب مسیر دوچرخه، چند بوفه و چایخانه قرار گرفته است.

تصویری از یک آلاچیق در پارک میرمهنا کیش

همچنین در بیشتر اوقات می توان در اسکله ماهیگیری این پارک به تماشای لاک پشت ها و مرغابی ها پرداخت. تمامی افراد می توانند روی اسکله به ماهیگیری بپردازند. لازم به ذکر است که شنا کردن در ساحل این پارک ممنوع است.

فاز دوم پارک میرمهنا کیش

مساحت فاز دوم این پارک بزرگ تر از فاز اول آن است و مساحت آن در حدود ۶ هکتار است. محوطه سازی این بخش به پایان رسیده است و قرار است در این فاز دو زمین بازی برای کودکان ساخته شود.

خصوصیات اسکله تفریحی پارک میرمهنا

اسکله تفریحی میرمهنا کیش یکی دیگر از اسکله های این جزیره است که میتوانید در تور کیش از آن بازدید کنید. البته نباید با اسکله تفریحی کیش که در شمال شرق جزیره کیش قرار گرفته است اشتباه گرفته شود. طول این اسکله ۱۳۰ متر و عرض آن ۹ متر است مساحت آن ۱۵۸۷ متر است.

تصویری از اسکله تفریحی پارک میرمهنا کیش

این اسکله به روش شمع فولادی و عرشه ای که از جنس بتن است ساخته شده است. در امتداد این اسکله پله هایی به منظور سوار قایق شدن و تماشای لاک پشت ها و مرغابی ها ساخته شده است. توجه داشته باشید فقط در بعضی از فصول سال که زمان زاد و ولد ماهی ها نیست می توانید به صورت آزادانه به ماهیگیری بپردازید.

جاذبه های اطراف پارک میرمهنا

دیدنی‌ها و تفریح‌های اطراف پارک ساحلی میرمهنا کم نیستند. در نزدیکی میرمهنا، شهر زیرزمینی کاریز قرار گرفته و بولینگ و مجموعه ورزشی مریم هم همان اطراف است. در اینجا هم مثل بقیه جزیره، خرید یکی از تفریحات ثابت است. بازار پارس خلیج، بازار صفین، بازار زیتون و بازار ونوس فاصله چندانی با پارک ساحلی ندارند و رستوران توتی فروتی و میرمهنا با منوهای متنوعشان هم در نزدیکی پارکند و بین مسافران کیش طرفدار زیاد دارند.

نکتــــه:
اگر اهل ماهی گیری هستید، می توانید به اسکله میر مهنا بروید و در زمان های مجاز ماهی گیری کنید. لوازم ماهی گیری را هم می توانید از داخل بازار پردیس، بازار ونوس، بازار پادنا و یک فروشگاه کوچک نزدیک به بازار ماهی فروشان تهیه فرمایید.

تصویری از چند آلاچیق در پارک میرمهنا کیش

شما میتوانید با انتخاب و رزرو تور کیش سفر لذت بخشی را برای خود و خانواده فراهم بسازید. برای کسب اطلاعات بیشتر از مشاوره همکاران استفاده کنید.

آدرس پارک میرمهنا کیش

ایران - هرمزگان - کیش بخش شمالی جزیره

منبع
Hellokish
fa.wikipedia
pintapin





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: